• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Angående kontantinsats

Linis

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Maj 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Jag önskar fråga angående om banken , i vårt fall sbab alltid begär utdrag varifrån kontantinsatsen kommer ifrån eller om det räcker med att svara på frågan .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Jag önskar fråga angående om banken , i vårt fall sbab alltid begär utdrag varifrån kontantinsatsen kommer ifrån eller om det räcker med att svara på frågan .
Jag hade lånat kontantinsatsen från Wästgöta, fick bara en fråga och sa att det var sparade pengar.
 

Linis

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Maj 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Tack så mycket för svaret, ville de inte ga utdrag från konto osv
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 563
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Fick också frågan var mitt kom ifrån och svarade på den, inget mer än så.
 

Aldrigspela

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 Maj 2024
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
De brukar inte begära kontoutdrag har jag för mig de är nog införstådda att kontantinsatsen är något som byggts upp genom en lång tid
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
De brukar inte begära kontoutdrag har jag för mig de är nog införstådda att kontantinsatsen är något som byggts upp genom en lång tid
Då har de nog ingen större förståelse, för det är väl ganska vanligt att man lånar till denna.

Det är nog ingen som egentligen bryr sig om var pengarna kommer från, bara man har ett bra svar. När jag köpte hus så sa jag att kontantinsatsen kom från aktieförsäljning, vilket var sant, men det kunde lika gärna ha varit lånade pengar. De kunde förstås ha bett att få se avräkningsnotor för att verifiera att det i alla fall hade sålts några aktier, men det var ingen som visade något sådant intresse.

(Och det var förstås inte heller någon som frågade var pengarna kom från som jag köpte aktierna för, eller om jag hade sålt med vinst eller förlust.)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp